Så mår du bra på en vecka

1. Försök tänk positivt och ha ett positivt perspektiv på livet och den information du tar emot. Sök endast information som du klarar av att hantera med ett positivt perspektiv.
Var dock ärlig om det som är negativt med dig själv, embrace it, på ett positivt sätt och försök jobba på det.

2. Tänk på 5 personer du ogillar. Leta efter likheter i dessa personer med dig själv och försök jobba på dom brister du ser i dom i dig själv.

3. Gå 20 minuter minst i natur/skog/grönska varje dag. Spendera minst 5 minuter barfota i gräs, jord eller natur.

4. Sola minst 20 minuter varje dag. Om detta är jobbigt kan du gå med bar överkropp under sin promenad. Eller titta in i solen åtminstone 5 minuter under solnedgång eller uppgång.(för sömn och d vitamin, melatonin och serotonin, samt melanin) 

5. Drick 1L juice varje dag, ät en frukt och om möjligt lite nötter och en avokado. 
Och laga din egen mat med bra råvaror. 

6. Spring/löprunda på åtminstone 1km.
Alternativt kroppsviktsövningar eller gym.
Situps, armhävningar, plankan och squats räcker som minimum. Du behöver inte trötta ut sig totalt om du verkligen inte orkar, gör det på en nivå som du mentalt är motiverad att klara av.

7. Duscha i kallt på morgonen om du inte kommer upp ur sängen, börja i varm temperatur och sänk sakta värmen och slå på kylan så långt du klarar. Detta gör att hela kroppen och det mentala vaknar till så du inte ligger och drar dig hela dagen och du blir stolt över dig själv om du klarar att duscha väldigt obekvämt och kallt.

8. Spendera minst 5 minuter varje dag att fundera på vart du vill se dig själv om 1 år, och hur du ska göra idag för att komma närmare det målet och vara på en stadig bana att hamna där om ett år. 

9. Koka vatten, låt svalna och drick så fort som möjligt. Du kan även göra svagt te. 
Eller det bästa, koka upp vatten med färsk ingefära och gurkmeja(magiska egenskaper). 
Detta hjälper din kropp mot stress symptom och är oerhört effektivt på att rensa kroppen. 
Gör detta på kvällen eller under dagen. 

10. Se till att dricka minst 2L vatten. 
Och glöm in #1 på listan, viktigast.

11. Periodisk fasta. Minst 12 timmar per dag. 
Alltså en lucka på 12 timmar där du får äta. 

12. Undvik att onanera, om du verkligen måste, försök håll det till max en gång per dag och försök kom fort som möjligt. 

Gör detta i 7 dagar. 
Om du fortfarande mår dåligt blir jag galet förvånad. Antar du utmaningen?
Vad har du att förlora?

Lämna en kommentar